Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Johanna Widoff - 12 juli 2009 18:28

Vädret växlar fortare än kvickt. Hinner inte säga "nu är det uppehåll" innan regnet öser ner eller glädjas åt solen innan molnen blåst fram igen... Men det är fantastiskt att se den blandade mosaiken av grå vita nyanser och blått. Fluffiga gräddmoln, jämntjock massa och en hel massa oilka konstelationer som ändrar form varefter de far fram.




Tog en lång promenad med Ronja i solen nu på eftermiddagen medan tvätten gick i maskinen. Det var så skönt att komma ut! Men magen har gått och blivit alldeles ofantligt tung ibland. Bebis är stark och rör mycket på sig. Busen i magen, som jag längtar efter dig! Av någon anledning har jag fortfarande svårt att förstå att vi snart kommer ha en liten bebis, det är så konstigt!...



Första semester veckan med mina älsklingar har varit alldeles underbar, om än något våt och grå mulen. Man kan inte få allt! Vi har myst, busat och varit på äventyr tillsammans, vilket är precis som de ska på semester =) Vi har åkt båt, badat, bott i husvagn, ätit glass, tokat, kramats och skrattat så vi fått ont i magen <3

*så länge vi är tillsammans faller resten på plats*

I morgon far vi ut på nya äventyr och det ska bli så mysigt tycker jag (önska oss lite uppehåll). Då blir det en hel massa andra skojigheter, bad, trevligt umgänge, god mat, roliga upptåg och bus för fulla muggar.




Annars har dagen varit ganska lugn... Mys morgon och förmiddag, sen gick jag till Göransson arena där det var loppis (var dit en sväng även igår) och lyckades fynda en hel massa braigt =) Bus i magen har fått en jätte fin bilstol (300:- ist för 500:- köpt -06) 4 par små strumpor, 2 mössor, 2 par byxor och en dress m body, byxor och tröja och en liten mjukis hund från h&m (den var som ny), låg i en "varsogod låda".
Hittade två fina tallrikar med disney motiv, en fin hylla m spegel, ett par mjuka 3/4 byxor till mig och en fin "koppar röd" mammaklänning i linne (för 6 kr!!!) vilket är de enda mammaklädesplagget jag köpt! :-o Hade tur att få lite byxor/tröjor av söt kusifinen och annars har jag kunnat ha mina vanliga kläder tack vare att de är mjuka tyger (och kanske är jag inte så stor...?) haha
Förutom bilstolen köpte jag alltsammans för 50-70 kr, vilket jag tycker är riktigt bra då speciellt kläder är dyrt annars!



Det är jätte skönt för nu har vi allting som lilla bus behöver till en början! Vagga och skötbord kommer vi få av mamma och pappa (Taaack så mycket!!!) som dem hittat jätte fina. Vagn och bilstol, första kläderna, spjälsäng, div leksaker, babygym och doningar... Så nu ska det inte köpas mer förän krabaten bestämmer sig för att komma ut (ja, kanske någotning litet litet då, om jag absolut inte kan hålla mig ifrån hihi).


Nu ska jag tvätta klart, städa lite och ta tag i andra doningar (som att packa!!) inför morgondagen. Sen ska jag försöka hitta någonting roligt att titta på och bara mysa i soffan...



Där finns någon med en alldeles särskilld förmåga att värma mitt hjärta

och blinga leendet till mina läppar. All kärlek och lycka till dig!


  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Allra käraste lilla underverk, som jag längtar efter dig! (det är jag inte ensam om!) <3


Jag längtar efter runda små smjuka fötter,

sådana som bara måste smekas och pussas på.

Jag längtar efter den goa' blöjrumpan att nypa lite lite i,

den söta, mjuka magen att killa.

 Jag längtar efter dina små små händer jag vill hålla,

 så starka griper dem om mitt hjärta.


Jag längtar efter hela dig min skatt,

frågor jag inte kan besvara, stunder man alltid minns,

ditt skratt, dina påhitt, din resa genom livet.

Att upptäcka världen med dig, att finnas där för,

 bara att få se dig, och få hålla dig i mina armar,

det längtar jag till, och så mycket mer!




Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards