Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Johanna Widoff - 26 januari 2010 11:00

Träden står silvergrå utanför, luften är fylld av ett kallt snödamm och himlen kompakt grå...

Nyss inkommen från promenad och 5 månaderskontroll/vaccinering av Flisan. Slängde in en ny tvätt och tog ut Ronja medan snuttan ännu sov i vagnen. Hundis blev så glad att springa lös så hon skällde lite här och där medan hon travade runt och skuttade lyckligt i snön =)


Felicia följer sin kurva och växer så fint. Det är otroligt hur man kan känna sitt barn! <3 Jag vet ganska precist till varje gång hur stor hon är... 6870g och 66,5 cm lång. Våran go fina lilla tjej <3

Hon låg så nöjd och glad på både vågen och skrattade nästan när hon skulle mätas och samtidigt var hon nästan missnöjd på ett så rart sätt.. Farbror doktor undersökte sedan och berömde och tyckte hon var så vacker och bra på alla sätt och vis (jo, jag vet att han alldeles säkert säger det till alla patienter :p haha) sen skulle det stickas, vilket hon så klart sa ifrån till! Inte konstigt heller. Men så fort hon fick komma upp till mamma igen blev det bra och hon log så härligt <3 pratade lite med doktor och sköterska och då passade min lilla fröken på att kräka ner oss båda två ;) Så kan det gå haha tur vi ska tvätta idag då - behövs VERKLIGEN...




För några dagar sedan hittade lite papper från skolan, från ett litet muntligt arbete där jag hade hittat en så massa bra och fint skrivet... =) Många kloka och tankvärda ord!


Senaste dagarna har varit... omvälvande på olika sätt, både positivt och negativt - allt beror ju på hur man ser på det! Jag har funnit delar och förstånd i mig själv på ett nytt uppfriskande sätt - härligt!
Jag känner mig stark! Jag vet var jag står, jag vet vem jag är, vad jag har och vad detta betyder. Jag vet vad jag betyder och av vilken vikt det är, för mig och för mina allra käraste. En fantastisk känsla!


"Möt dina medmänniskor med öppna sinnen,

låt aldrig förutfattade meningar eller fördomar få infektera dig,

gör istället möten med andra till glädje och fina upplevelser"




En dikt jag skrivit...

Du är så vacker

här ligger du och sover bredvid

kramar lätt mitt finger.

Dina jämna lugna andetag

så fridfullt

Egentligen ser jag knappt

mer än din silhuett

i mörkret som omsluter oss

vaggar oss till sömn

Jag behöver inte se dig

för att veta hur vacker du är!


...


Igår satt eller låg Felicia hos mig i stort sett hela dagen, ville bara kramas och snutta! Men sådana dagar måste man få ha ibland också.

Den gångna veckan var det mycket! I tisdags var det kalas hos svärföräldrarna, i onsdags möte, i torsdags fyllde jag år, i lördags kom mamma och lillasyster . . .

Mycket eller lite, vi hade himla massa mys och roligheter för oss, skrattade oss ont i magen och njöt av tillvaron. Visst var där prövningar och saker som är lite svårare, men inget vi tillsammans inte klarar av. <3

Jag blev ordentligt uppvaktad och bakade en mycket uppskattad tårta =) Bland annat fick jag spikmatta, pengar till skor, två jätte fina guld änglar, en super bra bok för småbarnsföräldrar =) hårfärg och mysdag med söta Sandra och ett super fint kort av Älsklingen <3 Min prins har varit riktigt romantisk och otroligt snäll och fin, skrivit fina saker till mig, kommit och pussat på mig eller hållit om mig som bara han kan... Sagt fina saker och bus-bråkat med mig så vi skrattat tillsammans - du och jag alltid alltid alltid <3<3<3<3


...

Mötet ja, vad säger man?... I slutändan handlar allt om "sin" goda vilja, förmåga eller oförmåga att lyssna och förstå, och ännu viktigare vilja eller ovilja att gå vidare. Någonstans måste man känna sig själv, vem man är, vad man har och vad man sedan vill göra med detta. I en konflikt blir alla parter mer eller mindre sårade, men det är inget man kan jämföra - vi är alla olika och tar saker på olika sätt. Det måste respekteras! Liksom allas olika åsikter, personligheter och tankar eller känslor inför vad som har hänt...

Jag är den jag är och det står jag för! Visst har jag gjort mina fel, vem har inte? MEN jag har aldrig gjort det med avsikt att skada! Jag har gjort vad jag känt och trott det bästa - utifrån mig själv. Och det är det enda man kan göra...


Jag har inget behov, ingen vilja att bråka! Jag har ingen konflikt! Jag har slängt allt gammalt gråll, jag har tagit bort och jag vill bara gå vidare! Jag vill inte ha något annat än vad jag har, inte vara någon annan än den jag är. För det som finns uppskattar jag för mycket för att byta ut.


...

Nu ska vi tvätta vidare och göra lite nytta (!?!) här hemma, sedan lunch och lite mys och bus innan eftermiddags promenaden med Ronja =)

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards