Familia Omnia Mea

Alla inlägg under juli 2010

Av Johanna Widoff - 18 juli 2010 10:44

Idag blir en lugn dag... Natten var inte så lätt nämligen..

Hade först svårt att somna, låg och skrev lite och sen kom jag bara inte till ro. Vid 12 vaknade Felicia till så jag tog upp henne i våran säng (oftast somnar hon om på en gång). Inatt var det inte lika lätt, hon var inte nöjd med att bara kramas lite... Var upp o sjöng o vaggade henne . . . somnade till .. och vaknade .. upprepa tre gånger och för varje gång blev hon bara mer arg!

Var nästan så jag själv började gråta - usch så ont det gör när dem små är så ledsna! Hon har aldrig skrikit sådär förrut =/ Mammas lilla prinsessa<3

Men ibland måste man tyvärr bara vara den mest envisa! För att kunna sluta amma måste vi ju börja någonstans.

Vi tände lampan i sovrummet och plockade med lite saker när hon lugnat sig och då var hon så glad och busig så! Skrutt unge!<3

The happiest day <3

 


Annars hade vi super mysigt igår =) Flisan och jag är bra på det! hihi Efter morgonbuset och frukost tog vi en powerwalk i fin vädret. Det blev en sväng i skogen - looovely! Kramades mest en massa hela dagen, gick ut i lekparken efter lunch.. åååh så underbart <3 Vi gungade, hade pusskalas, kramgosade och kröp i sandlådan och kände på sanden. Felicia tittade på de andra barnen som lekte =) Så har hon börjat klättra på sandlådekanten..


Alldeles underbart var det!<3

   


Hemma sen när snäckan sov tittade jag igenom lite cd skivor och hittade flera mysiga bilder och filmer från de första åren vi bodde tillsammans<3 Var så mysigt att titta på *alldeles varmt inombords*


Var nyss in och till Felicia som vaknade... Suttit och kramats o jag tänkte börja med lunchen . . . Men så somnade hon om<3 ligger här på mig mage nu och sover<3 Mammas lilla hjärtegull <3


I förmiddags satt älskling och jag o planerade lite inför kommande veckors semester =) Kommer bli så grymt mysigt! <3 Bara att få vara tillsammans! <3 Sen det vi tänkt göra också...!!! Yeey! Haha Tur vi har tjejerna att "skylla på" så vi får hitta på lite skoj ;p

Massor att se fram emot!!! Bara det att vara ute tillsammans, bada, busa lite . . .


Näe, ska se om lilla skruttan tänkte piggna till så vi får äta lite innan dagen fortsätter.

 

Av Johanna Widoff - 16 juli 2010 11:43

Lilla hjärtegrynet sover<3 Testar och trixar lite med sovrutinerna nu för att hitta något som passar... Så att vi slipper vara vakna så sent på kvällen... Snuttan var så trött nu när hon somnade och orkade inte äta lunch =/


Vi har haft en riktig mys morgon/förmiddag tillsammans hon och jag<3 Mammas fina skatt! Vaknade till vid 5-6 tiden imorse, snuttade och låg kvar i sängen och bara gosade<3 kramades och hade det sååå mysigt! Det var härligt! =) Sen somnade vi om efter nån timme sådär och sov till efter 8!

Busade på golvet och jag plockade lite i köket.. gjorde frukost och små pratade innan vi tog en morgon promenad med Ronja.

Solsken, fågelkvitter och ljumma sommarvindar <3 Så härligt! Gick långt och fort, grymt skönt! Sen gick vi in och bus myste med Älskling<3 som fortfarande låg i sängen...


 

Igår passade jag på att sova med Felicia på förmiddagen. Behövs ibland! Sen bakade vi morotskaka (mumsfilibaba!!!) och lilla skrutt fick leka på golvet med lite vatten och annat kul ;)

Efter lunch tog vi med Ronja på en liten promenad och lek i lekparken =) Gungade och lekte i sandlådan =) Det kom ett par 2åringar med storasyskon och lekte med oss då. . . . Jätte trevlig och Felicia var jätte glad att få mer sällskap i sandlådan. MEN jag blev mindre glad när lill tjejen bestämde sig för att kasta sand på Flisan =/ Brydde sig varken om syskonens "ajabaja" eller "nej så får man inte göra", eller när jag sa ifrån... Var så lagom sandigt sen! Men det är sådant som händer ...


Hade trott att Felicia skulle sova efter en stunds lek, men inte då! Det var ju så roligt! haha Så när vi kom hem sen vid 16 tiden skulle det kramas och snuttas - sen slocknade hon!<3

Då bestämde jag mig för att passa på att springa lite - trots värmen. Häärligt härligt var det! Men varmt! Och som om min lilla prinsessa visste att jag inte var hemma vaknar hon och är inte glad på pappa som ska ta henne. Tur att jag ändå var påväg hem när dem ringde...

Lilla mammagrisen<3 Skulle hon bara kramas och gosa en stund med mig innan jag fick sätta ner henne och stretcha och packa lite snabbt. Sen åkte vi och tog ett härligt kvällsdopp med Jenny och Jack =) Satt på stranden och pratade lite, tittade och viftade åt änderna som nyfiket kom riktigt nära, ifall vi skulle haft något gott med oss... haha

En av de små åt gräs ur handen på Felicia som, som alltid, satt och plockade gräs och annat.. :p Ruggigt skönt i vattnet och super trevligt, och välbehövligt, att komma iväg lite med bästa Jenny och umgås lite! =)


 


Nu ska jag göra lunch till Älskling och mig och försöka göra lite nytta medan lilla skatten sover <3


Någon som är sugen på morotskaka så har jag MYCKET!! ;)

Av Johanna Widoff - 14 juli 2010 20:45



Solvarmt sommargräs kittlar härligt under barfota fötter
Vårsolen värmer skönt mot huden
och den fläktande ljumma vinden som smeker kinder och rufsar håret
känns busigt underbar



Vilken dag! En annorlunda dag. En mysig, en varm och solig. En busig dag. 

En dag med kärlek<3


Felicia och jag vaknade efter en varm och klibbig natt alldeles för tidigt imorse. Det var inte ens morgon, men vi kunde omöjligt sova i den kvava värmen. Jag satte igång ac:n som Älskling införskaffat och bäddade åt oss på golvet (madrass) i vardagsrummet... Men vi hade piggnat till så pass, Felicia i alla fall :) Så hon kröp runt en stund, plockade och pillade lite, kramades och gosade, innan vi fick ro och somnade om. Jäsp!


Efter frukost blev det en liten promenix, men vi var så trötta så vände snart för att gå hem och sova . . . Det var skönt! även om jag hade svårt att få ro och sova. Jätte svårt att sova på dagen! =/


Pigga och glada efter nästan 2 timmar "middagsvila" packade vi och åkte till stranden med Niclas efter en god sallad ;) Hääärligt! =)

Sitta med fötterna i sanden och leka med Felicia, bygga sandslott, leka i vattnet... Fika lite melon och kakor. Sommar sommar sommar!

Felicia somnade efter en massa bus och då passade jag på att leka med killarna i vattnet ;) Ligga i sanden och snacka lite och Älskling <3 fick till det så bra när han tog mig och slängde mig i sjön :p haha


Skruttis och jag tog en tidig kvällspromenad med hundisen, gungade och gick lite i solen. Sen hjälptes vi åt och donade i köket =) Det är mysigt!

Tacos och det var så gott!


Kvällen spenderades till största del med bus på golvet tillsammans med mitt lilla hjärtegull<3 Vid halv åtta tiden kröp hon in i sovrummet, ville upp i sängen och sträckte sig mot mig... Eftersom det var en "bra tid" la vi oss och Flisan ville snutta på en gång! . . . . . Men sova - det var hon inte riktigt sugen på just då!

haha Lilla fis rumpa<3 Jag var närmare att somna än vad hon var en lång stund! Gosigt är det i alla fall, så kramig och go som hon är!<3


Det är så fantastiskt, otroligt och stort!

Där är så många känslor, sådan stolthet och fashination

Det är en kärlek som ingen annan!



Usch jag är alldeles för trött för det här!

God natt!


(bilder kommer en annan dag...)

Av Johanna Widoff - 12 juli 2010 21:15


Lilla skatten sover nu... Jag är trött, så det blir sängen strax för mig också! Lite jobbigt när hon inte vill sova "när hon ska" - jag behöver en liten stund på kvällen ibland! Men hon är väldans gosig när hon är vaken!<3 haha Men var sjutton får hon all energi ifrån?


Min underbara lilla mysgroda - som mamma älskar dig!!! <3

 


På eftermiddagen slocknade hon hos mig efter endel kink och bök (efter bad, bus och lek hela dagen)... Sen kryper hon en massa på golvet, var med ut på promenad, duschade, åt gröt så fint själv och busade och skrattade ljuvligt så det glittrade och sprakade i hjärta och själ <3 Underbara lilla prinsessa!


 


Vi har haft en super vecka med hela familjen hemma <3 Daniel har semester nu och det är skönt att ha honom hemma lite mer, umgås, mysa och njuta av sommaren och vara tillsammans med barnen<3


Så i veckan har vi varit på stranden, skönt i vattnet! Felicia är så fashinerad av både sanden och vattnet... Känner, tar upp i handen (sanden) och låter den rinna mellan fingrarna, i vattnet plaskar och sprattlar hon lyckligt och tittar stort på alla andra barn (allra helst storasyster såklart!!).

Blivit en del mysiga promenader tillsammans, plocka blommor, lyssna på fåglarna och leka i lekparker... Det är häärligt att gunga!

 


Ätit mycket grillat -gott gott - äta ute och ta vara på det härliga sommarvädret.

I helgen
kom mamma och pappa o hälsade på =) Prata, mysa, skratta och bara umgås. Tjejerna tyckte också om det *så glad* Det betyder så mycket för mig när dem kommer upp och att tjejerna och dem tycker så mycket om varandra!! <3

Vi har spelat minigolf, Älskling<3 och jag har kikat fotboll, kramats i soffan, och haft en massa mys... Ätit glass, melon och annat gott som hör till på sommaren ;)

Dessutom har vi padlat kanot. Grymt mysigt och härligt på vattnet, tyvärr tyckte Felicia inte om flytväst - vilket jag kan förstå när den är så stor och klumpig! Så nästa gång får hon nog slippa följa med...

Kluckande vatten, vindsus i träden, fågelsång, glittrigt solsken och familjens närhet, tjejerna som skrattar och min snygging<3 I love it!

 



Idag har jag varit duktig och tvättat undan sandiga badlakan och filtar mm från veckan ... Imorgon tänkte jag iaf dammsuga lite - blir lite sand på golvet! :) hehe

Nu på sen eftermiddagen / kvällen när Flisan krupit runt och busat på golvet har hon "ropat" efter sin storasyster som tyvärr inte är hemma den här veckan... Det är kärlek om något!!!


              

 Fantastiska fina systrarna<3 

Dem är så otroligt goa och fina med varandra!!



Men nu är det dags att krypa i säng så vi orkar upp imorgon! Blivit några tidiga morgnar veckan som gått! :p


 (det är synd, när jag är så här trött när jag skriver gör det inte alls rättvisa känslorna jag vill fånga! =/ ) . . . . .

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards