Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

My amazing daughter<3

Av Johanna Widoff - 25 februari 2011 21:16

Mitt älskade lilla hjärta ligger och sover, som en liten ängel och jag blir alldeles varm inombords. Jag ler.

  


Häromdagen plockade Felicia fram en kjol som hon har och tycker mycket om, hon skulle klä på sig den, själv. Hon satte sig på golvet, höll upp den och stoppade in en fot, försökte stoppa in den andra med.. det gick nästan. Hon försökte igen och efter lite bökande kom hon upp på fötter och drog halvt upp kjolen.. men den fastnade på lilla go rumpan .. Mammas duktiga lilla tjej! Som jag är stolt över dig, som jag fashineras över dig och allt som du kan!!


I förmiddags hjälpte hon till när pappa dammsög. :) Det brukar hon vilja göra.. sen! För först talar hon om med rynkad panna och anklagande pekfinger att hon inte är så förtjust i den där låtande saken som far fram på golvet... Sen, då vill hon gärna hålla "munstycket" själv och går runt med det en stund.


Men gullungen har inte varit så pigg idag och innan Daniel åkte till jobbet (började 11 idag) ville hon bara ligga och kura i soffan med mig <3 Pappa ville ha en hej då puss, fick ingen tyckte hon.. Men sen tittar hon upp, rynkar pannan och näsan på det charmigaste sättet, putar med munnen och pekar på läpparna.. Jag ropade på pappa som fick en puss, mamma fick också puss och så gjorde hon sådär bedorande gulligt igen. *blir alldeles varm inombords*


Sen sov Felicia i över två timmar tror jag.. vaknade till en liten stund och somnade om när jag gick in.. Jag passade på att plugga och dona lite, söka lite mer jobb :) Sen var jag hungrig och när jag började i köket vaknade hon och kom upp och kramades med mig<3 Åt inte. =/

Efter en liten stund uppe vill Felicia bara kura i soffan igen och somnar om hos mig. Då ligger vi tillsammans och kurar i soffan och jag snosar på min lilla skatt som inte är en bebis mer. Jag stryker hennes mjuka hår och klappar ömt hennes varma små händer, fötter och håller om henne vamrt och länge.


Min lilla bebis har blivit ett litet barn, hon som så liten växte under mitt hjärta och den välsignade natten när hon kom till oss och jag första gången fick hålla henne i min famn. Vårat storslagna lilla underverk!<3


Idag och igår har Felicia pratat en väldig massa om både det ena och andra. Jag kan inte återge mycket av hennes uttryck, men hon gör sig både förstådd med vad hon vill, berättar och förklarar så att jag blir alldeles paff! Det är så fantastiskt med komunikation och det blir verligen bevisat hur lite själva orden egentligen betyder för innehållet.. Sen finns såklart undantag eftersom ord i vissa sammanhang betyder allt. :)


Vi har en sån massa tok och bus för oss ibland Felicia och jag, det är underbart! Hon är så fantastiskt glad och tillfreds. Det är en härlig känsla att bära, se henne och veta att hon är trygg, älskad och nöjd i livet. Jag hoppas hon får behålla de känslorna långt fram, alltid! Även om alla måste möta motgångar för att utvecklas, sorg för att till fullo uppleva sann glädje.. Allting med motta, eller vad heter det?


Felicia är en riktig liten dock tjej, hon pysslar om, klär av och på, ger dem mat, ger till mig att hålla åt henne eller hjälpa till med någonting.. Hon kör runt dem i små vagnar och det är så sött!! Storasyster har inte alls varit någon dock tjej!


Nu i veckan har hon kommit på en ny "lek".. Hon ska klättra upp över armstödet på soffan och hasa ner med huvudet före i sitsen, skrattar hjärtligt, hasar fram och ner och sedan upp igen. :-) Dem kommer på så tok roliga saker ibland! En annan sak var när hon vände sig där uppe för att kika ner på mig som satt på golvet (klättrade på mig för att ta sig upp:p ) , sträcker händerna för att hålla mina och hasar sig ner mot golvet med huvudet före. Vadå trygghet!? Verkligen veta att jag tar emot henne!! Och vilken kittlande känsla att falla sådär..! Eller? :p


Tiden går så fort! =/

  

  


Ska försöka få en del plugg gjort i helgen, sen har jag lite annat skoj jag tänkt också.. Vi tar dagen som den kommer, får se hur pigga och glada vi är också!


Ska skumma min psy uppg nu och känna efter om den är färdig. Sen ska jag plocka några delar och publicera tänkte jag! :-) Sen natti natti.


Hoppas hjärtebarnet haft en fantastisk födelsedag med många fina paket, god tårta och många skratt, du är värd allt det bästa! Jag saknar dig och längtar tills du är här igen.


 
 
Rebecca

Rebecca

25 februari 2011 22:03

Grattis Nea på födelsedagen! :)

http://rutigarooth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards