Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Jag har kommit på det!

Av Johanna Widoff - 26 januari 2012 12:05

Som en blixt från klar himmel. Efter en hel massa tankar och prat, prövningar och motgångar. Efter en hel massa grubbel och oro, funderingar och sedan klarnade det.

Jag vet vad jag vill, hur jag ska göra och vad jag behöver!

Jag har hittat en nyckel och dörrar och fönster står öppna med livets alla möjligheter.

Insikt och tillit, lycka, kärlek och tilltro!


Man behöver inte börja om, inte börja på nytt. Behöver inga krämer eller kurer, man behöver egentligen varken uppenbarelser eller speciellt kloka ord. Det är inte orden i sig som gör skillnad, utan hur mottaglig du är för att höra och förstå innebörden av vad än det är som sägs. Känna och förstå.

Man behöver bara det man behöver...

Bekräfta någonting som man redan vet. Säga högt det man länge har tänkt eller känner. Få höra av någon annan att det är bra, även om man någonstans inombords redan vet det. Någonstans finna det där kornet av mod som man behöver för att våga, det som övervinner den sista rädslan som håller en tillbaka. Där jaget vinner över egot.

Man behöver fortsätta, se frammåt och börja gå. Inte fängsla sig själv vid det som varit, utan försonas med det och ta det till sig, lära av det och låta det bli en del av sig själv. Det är en nyckel

Någonstans vet vi alla inombords vad det är som är rätt. Vissa har lättare att få kontakt med sig själv och förstå, både det som händer inombords och hur eller varför vi påverkas av andra runttomkring oss. Så är det, vi påverkas och det är inte alltid dåligt, det kan vi lära oss saker av, lära känna oss själva genom mötet med andra!


Det här är ingen nystart. Jag bara fortsätter, längs nya vägar, mot samma mål. Jag har funnit saker längs vägen som hållit mig tillbaka, som tvingat mig att stanna upp. Jag behövde syna mig själv lite, se mig själv genom andras ögon. Säga högt det jag tänkte och förstå lite saker om mig själv som jag kanske hade glömt. Det som varit är sällan till ondo om vi väljer att dra lärdom ifrån det. Mitt mörker har tagit mig till några av de ljusaste och vackraste platser jag någonsin varit på. Därför kan inte jag förkasta mörkret, även om det alltid är tungt att passera där.


Här kom därför lite tänkvärda saker, som om jag har tur kan hjälpa även någon annan längs sin väg..


På återseende!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards