Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Johanna Widoff - 31 maj 2012 12:21


Du gör mig så glad!

Jag blir så glad av dig, för dig, tillsammans med dig!

Du ger mig sådan glädje!

Allt det innerliga vackra jag får dela med dig,

för all styrka, skönhet, värme, insperation som jag får.

K ä r l e k




 

Svärföräldrarna tog med oss på en dag på Göranson arena där vi spatserade runt och tittade på allt, fikade och bara hade trevligt och kul med massa skratt och tog. Samt lite adrenalinpumpande övningar ;) Grym känsla att ta sig över biten där som sticker ut och klättra hela vägen upp! Lite skakis sen..!



 

Firade Mors dag tillsammans med min underbara familj och blev uppvaktad med både värme och omtanke <3

Det är verkligen en översvallande känsla att få ett sådant ärofyllt uppdrag som att vara mamma/bonusmamma och förälder till  två små fantastiska flickor!

Ni är alldeles otroliga små personer och det finns inte ord för all den kärlek jag bär för er!


 

Skogspromenad i solen bland nyvakna ormar, spindlar och andra djur.

Korvgrillning, bad, lekparks bus och glass så klart!


 

Stilla vatten, sommar doft. Barnskratt, nybakt bröd

myggbett, skrapsår och sand i skon

Äppelblomm, syren och midsommarblomster

nyklippt gräs, glass som smälter och barfota fötter...



 

Stenar med vackra små kloka ord...


Lyxig brunch med bästa sällskap <3  



Så kom här då några av mina bilder... Jag har velat skriva om försommarens skönhet, nu blommar äppelträd, midsommarblomster och syren som doftar så gott. Nu står grön gräset högt och vattnet blir varmt. Nu surrar humlor i blommorna och allt doftar så ljuvligt efter regn. Barnen bubbelskrattar omkring, fria för vinden med all sin härliga fantasi. Nu smälter glassen i solen, nu ligger vattnet så blankt. Nu sjunger fåglarna så vackert, nu väcks alla drömmar. Nu kommer allt till liv.



Härligt peppigt, innerligt och varmt samtal idag <3 Klokhet, uppriktighet, respekt, vördnad, kärlek, tillit. Det finns personer som ser rakt igenom en, rakt in i hjärtat och som man kan blotta sin själ för. Det finns personer som förstår utan att ord behöver sägas, och som vet ändå. Det finns dem som är så nära att det är så fint att det nästan gör ont.

Du bär fröet till någonting stort inom dig!

Det gör jag också.

Och ibland då blomstrar vi!


Nu är det hög tid att göra mig iordning och ta mig iväg till hjärtat på dagis <3 sen ska vi ut på bus :-) Kvällen är våran och det ser jag fram emot. Nu väntar inga fler måste idag, förutom en god middag som ska tillredas. Insperationen är tillbaka! Den här veckan har lagats fisk i sås med potatis, fläskfilé pasta med grönsaker, korvstroganoff och ris med sallad, köttbullar med varma tomater och salsa till sallad ... Och sen någonting som jag inte kommer ihåg...

Står och väger mellan några olika rätter jag vill testa eller någon som jag redan är bekväm med att laga.. Nu upp upp och iväg! ;)


(lämna gärna en kommentar om vad ni tycker om både bilder och text eller om det är någonting mer/annat ni skulle vilja se mer av!!! ) :-D

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards