Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Johanna Widoff - 1 augusti 2012 23:04


Vilda barn och söta hallon


Jag Älskar mina Vilda barn,
deras bubbliga skratt och busiga upptåg.
Jag Älskar våra Vackra barn,
deras visdom, deras påhitt och nyfikenhet på världen.


Jag Älskar mina Vilda barn,
med ostyrigt hår, stjärnor i ögonen och lortiga små barfotafötter.
Jag Älskar våra Fantastiska flickor,
med all sin vilja och stora varma personlighet.
Jag Älskar små utflykter och spännande äventyr,
tid tillsammans i all sin enkelhet,
att föras med i leken, fantasin och se fantastiska platser med varandra.

Inneliga kramar och mjuka små händer som håller mitt hjärta så hårt.

En liten hemlighet, bara för oss.


Jag Älskar våra Vackra barn,
att få finnas där och dela deras minnen,
att få ge stöd och uppmuntran, ge tröst och kärlek
Hallonmun, rosenknopp, rosentagg och liten tår.


Jag Älskar mina Vilda barn,
för allt som de är och för allt som de utvecklas till att bli.
Jag önskar att jag ska kunna dela med mig
av de användbara verktyg jag förvärvat längs livets väg
och få glädjas med flickorna när dem prövar sina vingar.
Alltid med en öppen famn att vända hem till.


Allra högst älskade, vilda små barn.

 

I skogen på mysig promenad, bland små stentroll, myror, blåbär och andra spännande saker...

 

 

I hallonlandet, bland blommorna och med vatten,

tillsammans på mysiga upptäcksfärder i nya och vana miljöer.

Det är alltid lika pirrigt härligt och underbart att vara tillsammans.

 

En liten humla som surrar, som med sina små vingar egentligen inte skulle kunna flyga,

men som flyger ändå! För vad vet väl en humla om sådant..?

 

 

 

Vackra, charmiga, busiga, härliga go hjärtat   

 

   

 

Tyvärr missar ni hälften av allt och alla mina färgsprakande, roliga, hjärtevärmande bilder då det finns ett till litet hjärta som alltid finns där och är med, oändligt viktig och så högt älskad! Men syskonkärlek och sällsam magi ryms som det är nu inte i min bloggvärd...

 

 

__________________________________________________

____________________________________

 


Jag är egentligen alldeles för trött för att sitta här och leka nu... Men den där lilla stunden för sig själv på kvällen är viktig och behövlig ibland. Sitta som till synes i sin egen lilla värld, med någonting lite bara för en själv...

 

Vi har varit ute hela långa dagen. Från alldeles efter lite morgonstök och vakna till, förutom ett dopp i badkaret, där jag tror det var sjöslag, till strax före god natt goset i sängen med sagoläsning, kramar och bus. Uppfriskande ljuvligt underbart! Som vi trivs i grönskan under himlen :-D

Lite små spännande saker, nya vänner, goda skratt, fantasi som sprudlar, picknick gott och andra roligheter.

 

Efter badet tog vi bilen och åkte (med mig bakom ratten - yeey!) till Gävle för mys middag och bus. Ibland ger det lite guldkant på tillvaron! Sitta tillsammans, någon annanstans, äta gott, prata om dagen och andra kuligheter och bara vara.

 

Jag är så stolt över våra otroliga flickor! De här båda tjejerna kan verkligen ta en med storm och göra en så enormt fashinerad och imponerad! De kan, dem vågar, fixar, frågar, gör, tar för sig, berättar!!! Detta mod, styrka och nyfikenhet och all den värme, glädje och godhet de besitter, delar med sig av och sprider omkring sig! Om dem bara visste hur fantastiska de är och hur många som, ens utan att känna dem, blir glada och imponerade av hur underbara de är! Jag blir alldeles salig och varm inombords! Kärlek!

 

Hur man skapar nya kontakter och finner nya vänner, lär sig nya saker, ställer frågor om stort och smått eller berättar någonting om sin egen syn på saker och ting, det man vet eller har varit med om. Felicia som kan prata i ett om jag vet inte allt och hur .. ja.. det är bara sååå härligt fantastiskt att få höra vad en liten person kan fundera över, hur man sätter ihop olika saker och vilka slutsater som dras utifrån perspektivet av liten människa. Kunde jag skulle jag både filma, skriva och spela in alltsammans för att kunna uppleva det om och om igen och dessutom kunna spara för hennes, och båda tjejernas skull!

Eller när man hör och ser i leken hur barnen anammar ens eget beteende, uttryck och det som man vet om att dem upplever hör eller ser i olika situationer i livet... Låtsas prat i telefonen, i leken om någon "gör sig illa" (klappar kinden, böjer sig fram och "jag är här nu, det blir bra lilla vännen/gumman/hjärtat.." med värme och omtanke på rösten) Eller de små invecklade charmiga förklaringarna till hur någonting ligger till och så är det, bara så att du vet det, faktiskt eller eftertryckligen med något annat ord som man "bara drar till med" för att det hörts användas nyligen... Klockrent!

 

 

Nu väntar kärlekens trygga armar och snart trängs vi allihop i sängen.. Varför blir klockan alltid så mycket på kvällen? Dagarna blir verkligen kortare nu. Eller så har man mer att göra. Eller så går tiden verkligen fortare när man har roligt?

Här ska i alla fall kuras ner under täcket och vilas ordentligt, morgondagen väntar med nya spännande saker, och bara att få vara med er är underbart som det är!

 

..

 

http://mylife-mydreams.bloggagratis.se/2010/08/01/3329430-jag-ar-foralder-fylld-av-karlek/

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards