Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Johanna Widoff - 3 september 2012 21:01


Lite om dagarna som varit... 

 

Fredags mys.. Härligt morgonstök, långpromenad och snabb handling av div. Dagis, plugg, intressant lektion i skolan och sedan hem för att göra oss klara för bio mys deluxe. :-D Strosa på stan, äta god mat, bara mysa och gå på bio premiär.. Hemma igen fortsatte myset på bästa sätt med bästaste familjen och fantastiska flickor!

 

Lördags godis...
Pysselrummet med pennor, papper, färg, saxar och lim. Små hus med figurer, djur, mat och möbler. Docka och vagn med tillbehör. Studsmatte hoppning, skogspromenad, följa John, sura äpplen. Stoj och skratt, lek och bus. Lekar, små prat och härliga frågor eller förklaringar.
Skrattiga bus barn och saker överallt. Jag kommer ha att göra med att plocka ordnig (förhoppningsvis med hjälp, för hjälpas åt ska man göra) men som jag tycker det är härligt att ha huset fullt av charmiga söta barn!!

 

Övningskörning, lite handling (mat, nya byxor till mig...) och mys pys kväll hemma tillsammans med familjen.
Jag är så lyckligt lottad som har er i mitt liv, för all den glädje jag får dela med er, för all den kärlek som mitt hjärta bär och som ni ger åt mig.
Finns inte ord för hur härligt det är att bara vara, vi, här och nu, tillsammans. Ren kärlek!


Söndag..
Familje dag, alla lediga. Städ, små plock och bara vara. Hjälpas åt, prata, göra sitt...
Viktigt att få del av både hemma sysslor och skoj, känna att man är del av något, viktig och behövd. Gemensamma prestationer och att man åstadkommer något...

Badhus bus och plask. Vi delade upp oss lite, vilket är skönt och behövligt ibland. Lite egen tid, lite göra det man vill, tid på tu man hand kan vara värt mycket! Sen busade vi så klart alla tillsammans, skrattade och tokade en massa <3 Fikade, lite gott kan man unna sig när man härjat runt! Jag fick till och med simma en halvtimme i alla fall. :-)


Begav oss hemåt frammåt sen eftermiddagen, "mixade" iordning fruktsallad och hade det lugnt och skönt hemma.. Pyssel och annat små göra innan en god middag och kvällsmys där vi fick besök av mamma och pappa / mormor och morfar. :-D Glada tjejer!

 

Felicia blev lite firad med paket, och självklart fick storasyster en liten sak också :-) En fantastisk bok som jag hittat och tipsat mamma om "smarta små upptäcker naturen" blandannat, samt ett insektsamlar kit, som vi invigde idag ;-) Perfekt en solig och varm dag som idag.


Måndag och ny vecka.
Efter ett toppen avslut på en strålande vecka, började även nya veckan med glans. Härligt gosig morgon. Solsken, värme (!!) och massa bus. Promenad med insäktsjakt, bärplockning och fika. Skratt och tok längs vägen - härligt!

Pussel, pyssel och annan inne lek. Jag intog köket och lagade fetaost fyllda biffar med sås, potatis, ångkokta morötter och broccoli. Mums mums!
Sen ville Felicia bada :-) Så satt med henne medan hon plaskade och sedan blev det kvällsmys och hopp i säng efter vi vinkat av mormor och morfar..


I veckan har jag funderat en hel del på delar av bloggar som jag läser, funderat över föräldraskap, mötet mellan föräldrar och barn, relationer. Vilka känslor som kan uppstå, vailka känslor man framkallar.. Hur man möter varandra, betonar, talar till varandra och vad som då händer i relationen.


Man kan aldrig mäta en relation mot en annan, eftersom varje relation bygger på de två individer som den innefattar. Vem dem är, var dem är, vad dem behöver och hur dem möter varandra, vad dem ser i varandra. Detta är högst personligt och individuellt.


Jag älskar Daniel som jag inte älskar någon annan, han är en fantastisk pappa, sambo, vän.. Även om jag många gånger inte håller med honom, eller tycker kanske till och med att han skulle gjort på ett annat sätt i någon situation. Så imponeras jag också många gånger över hans styrka, hans mod, hans värme, engagemang och hans sätt att tänka och tackla. Många gånger kan jag önska att jag delade några av hans förmågor.


Jag älskar Felicia, våran underbara lilla dotter, som jag inte älskar någon annan. Jag älskar hennes visdom, nyfikenhet, hennes vilja och hennes sätt att vara nöjd och tillfreds i det lilla, precis nu. Jag älskar hennes energi, hennes bubbliga skratt och all den charm hon har och utstrålar. Jag älskar allt som hon är, det finns inte ord för det...


Jag älskar mitt hjärtebarn, som alltid kommer att vara mitt hjärtebarn. Jag älskar henne för den plats hon har i mitt liv, för allt som hon har lärt mig, för allt som vi byggt upp tillsammans. Jag älskar henne för att hon är en helt otroligt fin syster, för att hon är en enastående person. Så stark, så klok, så omtänksam och lyhörd. Hon vill väl, men hamnar ibland ikläm och blir lite osäker...
Jag älskar henne för allt som hon ger och delar med sig av, för alla minnen som vi delar och alla förhoppningar vi ser fram emot!


Jag älskar mina färldrar och systrar, mina underbara svärföräldrar och min svägerska. Jag har fantastiska vänner som jag känner både mer och mindre, men som jag hoppas kunna lära känna mera väl.



Felicia sover och jag ska krypa upp i soffan med älsklingen <3 Imorgon är det dagis, plugg och annat kul som står på schemat. Förhoppningsvis övningskörning och nya skor! :-D

Bilder får komma en annan dag och resten av det jag påbörjade svammla om idag också ;p


Sweet dreams!


Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards