Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Johanna Widoff - 7 september 2012 21:28

 

Med barn får man älvstoft och stjärnglans,

sagor blir sanna, drömmar slår in,

med barn är allting möjligt

- dem är livets underverk och dyrbaraste skatter!


 


Sensommar sol. Begynnande höst.

Jag har alltid älskat hösten, jag älskar hösten.

Regnet, ljuset, mörkret, den friska svala luften,

de prasslande, färgsprakande löven. Underbart!

 

 


Förra veckan var alldeles underbar, full av glädje, kramar, skratt, närhet, bus och mys. Som vi mår bra tillsammans! Jag är lyckligt lottad! Jag känner sådan ödmjukhet inför de liv jag fått äran att vårda! Jag bär sådan tacksamhet för närvaron i deras liv. Det finns ingenting större eller vackrare, kan det vara sant att jag får älska er?!
Mitt hjärta svämmar över för erJag är djupt imponerad och stolt över er! Ni är alldeles enastående, viktiga, älskade och underbara - precis som ni är! Ni kan allt som ni vill och är värda all jordens lycka!

 

 


Fick en så fin kommentar idag när jag hämtade skrutt på dagis, fröknarna är så fascinerade av Felicia som alltid är så glad. (ja hon har och kan så klart visa på humör också och ledsen blir hon om hon slår sig eller någon beter sig illa emot henne!) Men just över lag är hon alltid glad, positivt inställd och tillfreds, med på det som är eller ska göras. Nöjd med att sitta mitt ibland allohop och leka med sitt, sitta nerklämd i soffan bland alla andra, med varsina böcker, i sandlådan bakandes små tårtor och annat... Det värmer i mitt hjärta att höra och jag blir stolt, inte bara över Felicia, utan även över m i g  s j ä l v, hon är ju en del av mig och jag har faktiskt hjälpt, visat och stöttat henne till att bli den hon är..

Genom mitt sätt att vara med och mot henne, genom närhet, respekt, genom att lyssna, ta mig tid, ge och dela, så har hon faktiskt utvecklats till den hon är! Sen har så klart flera andra fått vara del av detta och Felicia själv och den lilla person som hon är! Men det är ändå lite fantastiskt! :-D



 


Bilderna är från idag och några ifrån förra veckan (när vi var ut och kikade på insekter och myste i skogen). 

Klockan är mycket och det har varit fullt upp idag. Massor av plugg, görande och fixanden och däremellan dagis promenad, mat, funderingar, solsken och kramar...

Jag vill gärna skriva om mer saker, om fler tankar, om hur saker är bli görs.. Om vad vi lär oss i skolan, om uppfostran och god mat eller träning... Men just nu hinner/orkar jag inte tänka på allt och inte har jag tid heller! Har lite stora arbeten i skolan som ska göras, en massa räkning som ska bli av och sen vill jag hinna med både min härliga familj (och gärna mig själv till på köpet).

Nu väntar sängen för nu orkar inte huvudet med mer för idag. Imorgon står en härligt solig tillsammans dag på schemat, helg är härligt!


Ord är vackra, starka, mjuka.
Ord är mäktiga,
därför skall de yttras varsamt.
..Mina ord

 

 

Vissa dagar är man helt enkelt lite vackrare än andra. Några dagar skimrar det liksom igenom, precis som om man funnit något, vet svaret på ev gåta, bär på en hemlighet, eller bara har fått skratta lite extra.. eller något sådant. ;-P

 

 
Varje ny dag bär nya möjligheter och jag vill möta dessa med öppna armar...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards