Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Johanna Widoff - 18 september 2012 10:35


Sen kväll (dumma mig) och tidig morgon utan att egentligen få någonting gjort. Lite nyhetsmorgon, lite plock... Felicia ville upp och kramas, frukost och lite barn tv (testade det istället för film, lyckades pricka några fina program i alla fall.)

Vill inte gå till dagis, vill bara vara hemma med mamma och leka... Vill rita, vill spela spel, vill.. bara vara hemma med mamma! Kompromiss - gör sig klar, spela ett spel och lägga pussel innan promenaden med hundarna mot dagis.


Det är något alldeles visst med den stunden. Den friska morgonluften, den nya dagen som vaknar... Felicia som pratar och frågar om allt och lite till, det lilla äventyr som börjar utanför dörren och allt det fantastiska som kan hända längs den lilla vägen bara till dagis. Det ger ett leende på mina läppar!

Hålla handen, klättra stenar, plocka upp och titta på, fråga, skratta lite, hitta på en lek, hålla handen, prata om något... Det tar säkert minst en halvtimme att gå, men det får gärna ta den tiden, jag gör gärna morgonen för att den stunden ska få plats! Du och jag, vi tillsammans min lilla skatt! <3


Bamsekramar och pusskalas innan Felicia sätter sig i samlingen eller går och leker med de andra barnen. Jag längtar hela dagen tills jag får hämta hem henne igen! Men idag blir det en farmor som får hämta. Jag måste väl vara snäll och dela med mig lite ibland av världens goaste lilla solstråle! ;-) Jag ska passa på att plugga hela dagen (och så sitter jag här..!) Kanon, toppen att ta en hel dag och bara plugga, utan tanke på dagis tider och så, annars vill jag ju inte behöva ha henne där så sent, och med en gofis hemma är det svårt att koncentrera sig riktigt jämt.


Ja, lika bra att sätta igång med allt!


Tjingeling!





"För tre år sedan"... Men det håller än..! :) Ibland blir det jag skriver verkligen både bra, riktigt och hållbart.

http://mylife-mydreams.bloggagratis.se/2009/09/18/1998519-en-plats-i-nagons-hjarta/

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards