Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Johanna Widoff - 30 november 2012 09:45

Gårdagen och idag.

Igår var vi hemma Felicia och jag, liten trött och små hängig tjej. Eller ja, emellanåt var hon riktigt pigg, men sen ville hon bara ligga och gosa. Vi blev hemma idag också eftersom gårdagen var som den var. Men nu verkar hon allt vara bättre! Skönt att det inte vart något värre!

Jag pluggade på om funktionsproteiner och skrev, men måste göra färdigt idag, hur nu det ska gå till med en liten finunge som bara vill leka.. Pyssla brevid mamma var liksom inte så intressant.. Hurrm..

Igår blev det alltså lite film mys, dans till "barnens bästa" eller liknande och lite annat små plock. Vi bakade pepparkakor, hjälptes åt att städa lite grann och hittade faktiskt ett par röda gardiner som fick åka upp i vardagsrummet. På något sätt idag ska vi ta oss ut, och förhoppningsvis köpa ett par till som jag hittat nu. Stjärnan inköptes förra året och passade kanon :-)


Idag yr snön utanför som bara den och marken är härligt vit! Äntligen säger jag! :-) Kommer inget kommer inget, kommer allt!? Nu känns det som att det snöat flera dagar i sträck... nästan!? Har faktiskt nästan (?) lyckats övervinna mörkerrädslan jag alltid haft och några kvällar nu gått riktiga kvällspromenader. Underbart!! Ska försöka hålla i det, men blås kyla och yrsnö är väl inte riktigt toppen vädret att vara ute i.


Nu har vi kommit överens om att jag får sitta och skriva inne med Felicia medan hon leker, så får man försöka göra allt och lite samtidigt :p Där försvann min sista gula markeringspenna också.. 


 

Ser fram emot imorgon eftermiddag / helgen då vi har lite mys planerat och förhoppningsvis ska åka ut lite och vara i snön. Jag pysslade lite igår kväll och mer blir det idag för att förbereda lite små saker nu. Längtar till i veckan när vi är alla hemma tillsammans igen!! <3<3<3<3

Tjingeling!



Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards