Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Livet, intressen och solskensstunder

Av Johanna Widoff - 21 januari 2013 16:15


Solsken, kramar, skratt och bus <3

Felicia och jag gick en lång promenad i solen efter lunch och det var riktigt underbart! Hundarna skulle rastas och min sista bok skulle hämtas.. Hade tänkt att vi skulle ut igen för att leka lite i snön, men min lill skruttis ville in istället så jag ska passa på att plugga medan hon kikar film en stund.

Vi har varit igång hela dagen i alla fall så.. Massor av lek, musik popp och så har vi städat tillsammans.


   


Jag mår så himla bra just nu. Känner ett lugn inombords, glad, pigg och tillfreds.. Trygg. Har kommit igång bra med träningen och känner / ser redan resultat på ett uppfriskande sätt. När mamma och pappa kom i helgen och firade lite grann fick jag fina träningskläder, som står på listan över vad som ska göras i veckan. Skit i skorna, jag ska springa!

Kommer fortsätta att växla styrka och kondition med olika övningar. Tänker inte sätta upp några förbud vad gäller mat, men planera mina måltider så att jag får i mig den näring som behövs. Det ska vara gott att leva, även om jag tänker försöka hålla det i huvudsak till helgen!

 

Här är tränings DVDn min yogamatta och vrist vikterna jag använder och håller i för extra arm träning


I lördags var vi ut på promenad och sedan kalas och trevligheter på eftermiddagen/kvällen. Jag fick en alldeles egen ny fin symaskin!!! :-D DEN ska också invigas i veckan har jag tänkt! Åh så glad jag blev!


Kurserna jag läser nu är jätte intressanta och roliga. Imorgon när skruttis är på dagis tänkte jag skriva en uppgift och idag ska jag läsa på inför lektion.. Senare i veckan blir det omväxlande jobb, plugg och tid med min skruttis. Tight schema så det blir till att planera och prioritera, för träningen vill jag hålla i nu så klart!

   

Cellen i genomskärning och en bild från microskopiering - så häftigt!!!


Igår blev det en riktigt fin söndag med bara ha det bra tillsammans
.. Felicia och jag bakade kärleksmums medan älskling poppade musik och hjälpte mig med en festlig spellista och sedan åkte vi ut tillsammans och kikade/handlade tillsammans. Jag fick köra så vi åkte lite extra, blandannat ut på landsvägen och lite små vägar där vi stannade och fotade lite, tyvärr bara med mobilen..

 


Nu har jag kramats i soffan med mitt lill hjärta, poppar musik att dansa till, och medan hon lånar datorn och ritar lite ska jag plugga... Soft bara vara dag ;) 


   




Hittade lite fint någonstans.. :)

Fantasi är förmågan att skapa inre bilder, känslor och föreställningar, i ett ögonblick då de inte upplevs genom syn, hörsel eller andra sinnen. Fantasi är psykets arbete som hjälper till att skapa. Fantasin hjälper till med att ge mening åt upplevelser och förståelse för kunskap; det är en grundläggande konstruktion genom vilken människor förstår världen, och den spelar också en viktig roll när man ska lära sig nya saker. 

Fantasin är sinnet där vi möter allt. De saker som vi rör, ser och hör smälter samman till en "bild" i vår fantasi.

Fantasi kan också uttryckas genom sagor som berättelser och fantasier. De kändaste uppfinningarna och produkterna skapades av inspiration från någons fantasi.

Barn använder ofta berättelser eller låtsaslekar för att utöva sin fantasi. När barn skapar fantasi, leker de på två nivåer: dels använder de rollspel för att agera ut vad de har skapat med sin fantasi, och dels leker de sin låtsaslek som om den vore en faktisk verklighet som redan existerar i den berättade myten.


 


Resten av em/kvällen spenderas på bästa sätt tillsammans med min vackraste lilla skatt <3 Mys kväll med älskling och intressant plugg! :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards