Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Johanna Widoff - 23 januari 2013 15:45

Vilka fantastiska solskens dagar :-D Igår var det jobb och massa promenerande hela morgonen (vilket inte alls var helt fel) jag lätt kunnat skolka igår eftermiddag, hämta mitt lilla hjärta och bara mysa i solen istället... OM det inte varit en viktig (och väldigt intressant) lektion med lab. :-) Älskar naturkunskap!Vet inte riktigt hur eller varför sådär men har känt mig "riktigt vuxen" nu.. Jag som inte alls gillar tanken på det och gärna låter bli att vara det så mycket... :-P I alla fall, den här vuxen grejen är ju relativ! Planera middagar och se till att barne har allt dem behöver är en sak. Sen nu, att kombinera heltidsstudier, delvis distans lagda, extra jobb, barn, träning och familj, det är ett litet pussel det! Men så br det känns att fixa det sen! :-)Igår, trots massa promenerande runt hela stan, körde jag ett utbyggt träningspass - hejja mig! Idag blir det dock vila (om inte power walk och pulka åkning räknas ;-)Men det är lite tröttsamt att vara vuxen också... Så när Felicia och jag kom hem och hade hjälpts åt med disk plock och potatis sprang vi runt och kastade boll, skrattade och hade bus kul som bara vi kan <3 Vilken kärlek!Efter maten kurade vi i soffan till en film innan det var dags för kvälls göra, saga kramas och god natt <3Igad har det inte varit lite heller, var upp vid 6 i morse för att gå till jobbet en stund, gick en liten powerwalk på vägen hem och kramades lite före dagis lämning... Våran stora lilla tjej kan skriva sitt namn!!! Stolt mamma <3Jag skyndade vidare till skolan där jag både fick skratta så jag grät och knappt ens förmådde bjuda ett leende.. konstigt det där.. Och himlans synd.Direkt efter lunch hämtade jag mitt lilla charmtroll för att ut och leka i snön- härlig känsla!! Sol i ansiktet, kyla som biter lätt i kinderna, glittrande snö och världens härligaste skratt. Du och jag tillsammans min älskling! Felicia sa att vi är bästisar hon och jag <3 Men hon tyckte också vi var lite ensamma utan fin systern hennes.. Snart hjärtat, snart är vi hela familjen tillsammans igen, som det ska vara<3Vi sprang där i backarna och åkte tills vi började känna oss små kalla och sugna på fika. Svärmor och bästa farmor gjorde oss sällskap, alltid lika trevligt! :-)Nu blir det jobb till ikväll och imorgon väntar hemma plugg och inlämning av uppg. Det är skönt att läsa sig förberedd till lektionerna och vara "i fas", känns kanon det här! :-)Sen ska vi ut mer och leka imorgon, skrutt och jag.Går inte med bilderna nu så de får bli senare...Trevlig kväll ;-)

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards