Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Städning, skratt och förkylnings stunder

Av Johanna Widoff - 27 januari 2013 20:32

Vilken helg det blev!

Förkylningen slog till i alla fall och det blev feber, mindre kul! Så torsdag och fredag var jag sådär pigg.. Felicia på dagis och jag fixade lite med det jag orkade under dagen tills snälla svärmor hämtade mig och sedan Felicia tillsammans.. Blev en mysig eftermiddag, men jag tog det lugnt!

Ibland har man tur jag jag hittade lite nya kläder huur billigt som helst och lite annat. Sen blev det bara mys för Felicia och mig! Love it!




I går lördag var jag fortfarande lite krass så det var skönt att fina svärmor lånat med sig hundarna hem så slapp jag tänka på dem.. Nu ligger de här brevid mig i soffan, stora snarkar lite med huvudet tätt tryckt intill mig

Felicia och jag växlade städning av lägenheten med att leka och busa.. Hon är så klok och fin våran lill tjej!! Ville gärna hjälpa till med både att torka och plocka.. Så mysigt när man hjälps åt!

Det känns det bra att involvera barnen så dem vet och kan och är med på att man hjälps åt med sådant hemma! Felicia är alltid den som kollar om maskinen ska plocka ur och då får jag vänta med att hjälpa till så att det görs på hennes sätt :) Sen är det hon som trycker på knapparna på tvättmaskinen och är med sådär. Koll har hon också och vet var hon har lagt eller ställt saker! Lik mamma sin! Till skilland mot storasystern som med vissa saker är så sjuuukt lik sin pappa! Men det är ju lite mysigt också..



För att slippa få städningen så jobbig och så mycket på en gång är det jätte bra och skönt att ta lite i taget, och göra undan på en gång.. Ställa in i diskmaskinen eller diska av, att toska av där det behövs och lära sig både själv och andra att plocka undan och ställa tillbaka.. Då blir det aldrig jätte skitigt eller stökigt och går fortare och lättare att ta rätt på. Tipp topp! Då har jag ändå under en ganska lång period verkligen haft städning på låg prioritering (förutom inför att någon bjuds hem, typ :p) Plocka undan och dammsuga av golven, visst! Men dammning och sådant! Kvar nu är en liten genomgång av min garderob och förrådet i källaren där en massa bara "åkt ner", men det får tas lite eftersom eller någon dag när ork och tid finns samtidigt.




Det lyckades i alla fall bli en riktigt ordentlig städning vilket kändes jätte skönt att få gjort. (sammsugning, svabb, dammtorkning, badrummet osv) Skönt att kunna ta det i lugnt tempo på två dagar lite i taget.. Sen var allt klart i god tid och Felicia och jag hann ha massa mys stunder för bara oss också..



Felicia älskar sin nya sommarklänning som jag köpte åt henne och bor i den nu - gull fia! Hon har dessutom köpt en liten söt korg och fina ljusmanchetter med söta blommor i... Hon längtar efter sommaren, blommor, hallon som man plockar ute och att sova i en stuga, så vi gjorde en stuga och hade picknick i :) Sen satt vi där tillsammans, skrattade, små pratade och bara njöt av att vara vi tillsammans, i vår egen lilla värld.



Eftersom vi inte bara skulle få middags gäster, utan dem även skulle stanna över natten så blev det lite brödbakning också (vi hade inte så mycket mjukt dröd hemma :p ) Så det blev två lättbakade sorter, ett rosenbröd som endast jäser i 30 min på plåt som är ett lite ljusare bröd och frukostbröd med havre, som jag spetsade med lite aprikoser och russin. Mums!

 


Felcia åkte till farmor och farfar sin senare på eftermiddagen för att få vara där och mysa.. Då gjorde Älskling som kommit hem och jag oss klara för kvällen och snart kom syster och sambo och senare resten av folket. ;-)

Kvällen bjöd på många goda skratt och mycket tok! Ändå var det rätt lugnt. "Inget kalas utan kras" sägs det, men eftersom vi skulle varit fler (det är ju synd att allt jämt händer samtidigt, men det blir fler gånger!) hade vi plastglas, men ett blev i alla fall upp och ner vänt på golvet ;-p



Förkylningen var fortfarande inte jätte rolig, men jag orkade med ändå! Tack snälla ni som kom, ni är så härliga och fina!! Tack snälla snälla för det fina jag fick!! Och för att ni kom, det gjorde mig så glad!


    

Färgglada pennor och block till plugget, min fina ram som jag fick av systrarna


Här följer lite bilder från veckan:


Solskens stunder, både pulka mys, promenader och övningskörning


 


Lilla skatten min, sötaste prinsessan som är så fin och go <3 Bus i pulkabacken <3 Du och jag min kärlek <3



    


Bakning, lilla prinsessan med magi, i stugan

mera bakning och sen har vi det ganska fint och mysigt här hemma!




    


Det får räcka för nu, datorn är seg, jag trött och det går en film på tv nu.. Träning blir inte av eftersom jag inte är frisk än så jag tröstar mig med en liten glass istället ;)

Imorgon väntar dagis, plugg och en efterlängtad hemkomst <3 Nu ser vi fram emot en härlig vecka familjen tillsammans <3 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards