Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 19 februari 2013

När solen skiner efter regn

Av Johanna Widoff - 19 februari 2013 09:30



Skratt som helar och kramar som värmer.

Glittrande ögon och varma små händer.

Bubblande skratt och bus i blicken.

Hand i hand, din och min.

 

 



Från en kram att börja med, till en dipp som kom med ett litet åskoväder... Jag har rätt till mina känslor, liksom någon annan. Men jag hävdar den desto sämre utan håller ihop, biter ihop, håller tyst eller andas en stund. Vänder andra kinden till och lägger om fokus. Jag har rätt till mina känslor, precis som alla andra, även om jag sällan ger de utlopp, som kanske andra gör?




När stormen lagt sig och det blivit lugnt igen sken solen desto klarare och gårdagen var helt fantastisk! Felicia och jag var bara tillsammans, vi två, precis så där som bara vi kan vara

Bakade "tårta" efter frukost innan vi gjorde oss i ordning lite smått. Poppade musik och dansade runt, byggde koja och lekte lekar tillsammans. Hoppade studsmatta och i soffan.. Hjälptes åt och var tillsammans, bara skrattade och kramades en hel massa. Du och jag tillsammans mitt hjärta och största skatt, du och jag för alltid! 



 

"Att man kan ÄLSKA så mycket och så stort
att kärlek är så vackert och överväldigande
att det inte finns någonting som överstiger lyckan vi delar tillsammans"

 





Ord som jag med större vördnad ska bära med mig, känslor som jag oftare ska plocka fram och titta på, stunder jag vill minnas och bära med närvaro, varje dag.


18/2 2010

Stjärnstoft spritt över mina vingar, jag svävar! Jag är så lycklig, så fylld av kärlek och värme och dessa känslor ska jag behålla och gömma, inte låta någon komma åt. Jag ska bära de i mitt hjärta och le så jag strålar. Jag ska känna värmen som spridits i hela mig.
Jag ska vara lycklig och kärleksfull, omtänksam och givmild, jag ska vara glad och stark för det som du gett åt mig. Jag ska bära det varsamt och hålla huvudet högt. Jag ska minnas och komma ihåg och genom det växa än mer. Ingen kan komma åt oss när vi flyger.

Ingen kan nå oss när vi svävar över regnbågen, under stjärnorna.

Ingen annan förstår ett ögonblick som vårat...

 

 

     



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards