Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Grönska, fågelsång och sommardrömmar

Av Johanna Widoff - 21 maj 2013 15:19

Ute lyser grönskan, härligt uppiggande, fåglarna kvittrar, blommorna doftar, sprider färg och gräset kittlar härligt under bara fötter. Idag är det mulet och blåsigt, men ändå ganska varmt ute, molnen håller sommarregn, som ger ny skjuts åt allt som växer och rensar luften.

 

 

 



Det var nästan en månad sedan jag skrev. Jag saknar det. Tänker mycket på vad jag vill att orden ska innehålla och förmedla. Tänker mycket på vad jag har, vad jag strävar efter, vad jag vill uppnå. På rädslor och oro som finns och alla glädje ämnen jag känner och bär.



Ett gäng tjejer springer runt här och leker och stojar. Halva tiden ska man vara med i leken, delta, fixa och vara den som "gör tråk görat", sen blir man utslängd när dem ska leka ifred.. Fina barn, fina härliga goa barn! <3 Jag är så glad att jag har er i mitt liv, att jag får vara en del i erat. Jag är så tacksam och stolt över allt som vi delar och klarar av, hur bra vi gör det - tillsammans!

Jag hoppas att jag ska kunna dela med mig av och ge er, några av de redskap som behövs längs livets vägar, får er att känna trygghet i era egna förmågor, tilltro till er själva, vilja och mod att försöka och vetskap om att vi alltid finns här intill, med öppna famnar ni alltid är välkomna till. Om ni bara visste hur oändligt högt älskade ni är!

 



Idag lämnades det allra sista, sista in för skolan, nu väntar jag bara på sista omdömmena och betygssamtal - sen är jag examinerad undersköterska med avklarad gymnasieutbildning! Whoop whoop!! :-D Lite stolt är jag allt - med all rätt!! För jag tycker mig allt ha klarat det riktigt bra, med himla spännande, givande och intressanta kurser - som jag dessutom, för det mesta, lyckats få riktigt fina betyg i!


 



Nu blir det lite ledighet innan sommarjobbet kör igång, på ny mark, förutom praktik svängen jag gjorde. Byter den trygga välkända platsen som personlig assistent (kommer sakna!!) till att jobba som underskötereska på sjukhuset! :-O Med förhoppningen om fortsatta arbetsmöjligheter i höst...



Sen sist jag skrev har det badats ute i sjön - ett måste för att inviga sommaren! Spenderats massor av tid i lekparker, i gröngräset på baksidan, på utflykter, med glass, grillning, skratt, skrubbsår, sommarlortiga små vackra barn, blommor, såpbubblor, djur, cykel turer, vid sjön... och jag vet inte allt!

Jag har varit ute och sprungit en del och försöker få till både sådana rundor och styrketräning. Som alltid matchar inte alltid tid, ork, möjlighet och motivation, men, jag försöker och man får ibland ta det som det kommer. Jag vill må bra, vara stark och det är det viktigaste! Ibland är sömnen viktigare, eller tiden för någonting annat.. Men nu börjar motivationen återkomma ordentligt och med den brukar även möljligheterna ofta dyka upp!!


 



Nu när jag inte har en massa plugg för utbildningen läggs fokus om på annat istället - körkorts teori! Hejja mig!



Vad har ni för semester planer? Finns där smultronställen eller roliga aktiviteter ni vill dela med er av? Börjar i alla fall prata om och styra upp sommaren lite här hemma med en del guldkorn och favoriter i repris!



Här kommer lite bilder för att komplettera uppdateringen ;-)


 



   


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards