Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2013

På Stjärnbeströdda vingar svävar jag

Av Johanna Widoff - 4 oktober 2013 04:00

Samtidigt som både kropp och knopp skriker efter säng, vila och sömn på natten (jag har aldrig varit någon nattmänniska!), är jag underligt kreativ under dessa sena timmar! Då kan jag skriva både vackert och tankfullt eller skapa med händerna när jag sätter den sidan till. Antingen för lugnet och tiden som "inte tar slut", eller för nattens drömmar och himmelens oändlighet. Kreativiteten flödar och det är förlösande härligt!

Den här veckan har det bakats kanelbullar efter Leilas recept i "A piece ofta cake", som för övrigt är en favoritbok och flitigt används i köket <3 har aldrig arbetat med en så smidig fluffig och härlig deg tidigare! (under jäsningen kunde jag dessutom passa på att träna - I've missed it!!)

Idag bakades eget knäckebröd i fin form (godkänt av Felicia så långt). Samt så tog jag tidigare i veckan tillvara på delar av min äppelskörd när vi kokade äppelmos och jag torkade äpplen. Mums!

Natten ger också tillfälle till djupare reflektioner och eftertanke, viss planering, läsning och beslut om man är på det humöret.


Jag vill vara starkare än jag är.
Man kan alltid komma med ursäkter och undanflykter, skylla på andra eller olyckliga omständigheter.
Målsättning, drömmar, vilja, tilltro och vetskapen om att resan mot mål iblandr själva vinsten. Men du vinner inget utan att satsa!

Vill Jag ha ett givande, utvecklande jobb, då måste Jag visa fram fötterna, engagera mig, vara närvarande och hängiven.
Vill Jag vara frisk och må bra, då måste Jag prioritera, ibland välja bort något för att ha tid till mitt mående, planera, för att det ska gå ihop.
Vill Jag vara mer närvarande i stunden, njuta mer av tillvaron och se det stora i det lilla och vara tacksam för det jag har. Då måste Jag sluta lägga Fonus på andra, stänga ner, skala av och koppla bort från yttre påverkan och bekräftelse för att känna i mig själv vad som är bra, eller behöver förändras.
Jag bär nyckeln till min egen lycka och barajag vet vad som är rätt för mig. Förändring börjar alltid hos en själv! Men genom att förändra mitt sätt att tänka och förhålla mig kan jag finna en förändring till hur andra bemöter mig.

Goda syrliga egen skördade äpplen och nykokt äppelmos.

Ett varmt och vackert förhållningssätt!! Med goda tankar kommer goda saker. Med positiv inställning till andra, bemöts du (oftare) därefter, liksom du sprider den känslan och inställningen, möts du också av detsamma! Viktigt att komma ihåg i möten och kontakter med andra, speciellt om man vill nå förändring...

Kanelsnurror, äppelknyten - saftiga mumsiga och super goda! Från 18-24 i receptet blev resultatet 60 (!!!) bullar...

Känslan, närheten, tryggheten, kärleken, glädjen, innerligheten, gemenskapen, tilliten tillsammans med och omgiven av Familjen!

På starka pigga ben, i solen, med hunden - lycka och välbefinnande! Att flyga fram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards