Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Johanna Widoff - 21 november 2013 02:17

Jag skrev tidigare i veckan, förra natten. Men det blev visst inte publicerat... Jag tänkte nog läsa igenom en gång först, eftersom den där röda tråden är lite smått fransig och spretig, just nattetid (och ibland även annars för den delen).

Det känns verkligen som att det finns mycket att säga ibland. Medan det andra gånger är alldeles stilla...
Facebook och instagram visar delar och displayar det mesta och lite av varje. Det finns bloggar om nästan allt. Men var möts man på riktigt? Vem finns bakom allt det där?

Jag har läst artiklar om undersökningar på barns aggressivitet, som ökar av högt läsk, godis och socker intag. Hur barns hälsa negativt påverkas av sena kvällsrutiner och oregelbundna sådana också... Varför ges det så ofta belöningar eller mutor med sådant som förtärs? "lyssna nu så får du en glass sen" "nu ska vi mysa och äta godis" "skärper du dig inte nu så får du ingen efterrätt sen" ....
Vad lär det oss egentligen? Vad föder det för beteende??? Är det inte bättre att se på livet, gemenskapen, kontakten, respekten till varandra och mötet mellan människor, hellre än att "köpa" någon med en muta?! Speciellt våra barn!

Ja, helt ärligt skulle jag gärna, oftare träffa mina vänner. Tyvärr går man om varandra och låter livet på olika sätt komma emellan ibland. Eller så går man "på och av" olika tider och så vidare. Ursäkter ursäkter... Ibland är msn med på allt, andra gånger missar man det mesta.
Att jobba natt är (eller var?) inte alls min grej och nej, kroppen är väl inte jätte med på noterna än heller... MEN då får man sätta till lite vilja attityd och nya tankar!
Jag hoppas att jag kunnat få inspirera lite och tagga på det. För det är väl klart att vi ska stötta varandra när det tar emot?!?

Välj att se det du får och har, istället för det du om så missar eller saknar. Stirra dig inte blind på andras, vad det nu är, utan vänd på det du har till din fördel och glädje! Det är din tid och bara du själv kan förvalta den.
Dina möten. Dina tankar, bara du kan välja vilken känsla du vill bära med dig därifrån och vad du vill få ut av någonting.

Jag ska börja läsa mer böcker! Böcker som ger, berör, fyller på!
Jag ska pyssla och skapa mer, genom kreativiteten föds mer glädje och energi, genom den kan jag ge ännu mer!
Jag ska börja med yoga, bara r jag tycker det verkar så... Coolt! Behärskat, avslappnat, fokuserat och bra! Tror att det kan, för så verkar det, stärka kropp och sinne ytterligare med den närvaron!

Vem vill komma och fika? Eller behöver någon få hem lite hemma bakat, men har inte tid/ork att baka själv?! Jag har frysen full och den fylls liksom på hela tiden..!! Skulle gärna baka lite på beställning, för hemma bakat är alltid trevligt att ta fram, eller?! Bröd, bullar, kakor eller annat smaskigt!

Jag är så imponerad av mig själv. Shit så stark jag är egentligen. Jag ät färgstark och busig. Kanske inte alltid så stilren och elegant, men det kan inte alla vara heller, även om de är väldigt imponerande måste jag erkänna! Tur vi är bra på olika!
Presentkort på Lindex resulterade i klänning med edge (?) cool, busig och ny färg, för mig. Samt ny bh. Tur man vissa gånger får chans att unna sig... Jag är faktiskt dålig på det annars, när det gäller sådant nytt i alla fall. Prisar liksom lite det här med secondhand!! Värdefullt för plånboken och miljön!! Dessutom gillar jag sällan det i butik som är lite för mycket ibland, eller för lite för den delen :-p (inte för att det vräks kläder jag var på väg att skriva om nu...!)
Hade tänkt skriva om min förmåga att ställsom, tänks positivt och göra det mesta av situationen. För det är en styrka värd att prisa! Eller?

Jag grät Första gången jag jobbade natt (den andra i rad alltså). Det var så plågsamtjobbigt! Hade knappt alls sovit på dagen mellan och inte natten före jjobben heller. Visst är vissa nätter fortfarande inte helt lätta. Men det går riktigt bra ändå! Jag hoppar mellan avdelningar, tar mig an nya uppgifter och vågar fråga och greja även om jag inte "är hemma".

Nu ska jag bjuda på lite bilder och kanske eftertänksamma (kloka rentav?) ord.. Bara för jag blir så glad av bilder själv. Önskar er en fin natt och solig morgondag.

Mer snö önskas! - Tack!!

Även små stenar kan bli spännande berg att bestiga. Även de största berg kan vara en kulle att springa uppför eller rulla ner längs.. Och tänk vilken utsikt msn kan beskåds, när msn väljer att se den...

<3 solsken och vackra stunder

Ibland får man lägga huvudet på sned eftersom tillvaron svänger lite emellanåt...

När man tittar så bjuder världen på storslagen skönhet, även där man inte väntar sig någon...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards