Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

kärleken vinner

Av Johanna Widoff - 22 november 2013 03:49

Vad som ger tillfredsställelse, att ge andra det vi har att ge;
vår tid, intresse, berättelser.
Ett meningsfullt liv:
Ägna dig åt att älska andra, ägna dig åt din närmaste omgivning
och ägna dig åt att skapa något som ger dig mål och mening.
Briljera inte för folk i toppen, de ser ändå ner på dig.
Briljera inte för de längst ner, de kommer bara avundas.
Bara ett öppet hjärta gör dig till allas like.

Gör sådant som kommer från hjärtat!



Ja... Tänkte göra lite "fint" med funktionerna på sidan, men det samarbetar inte som det verkar.

Tänk vad vi påverkas av. Vad vi låter oss bli påverkade av och hur vi påverkar vår omgivning på olika sätt. Berör mer eller mindre. Söker kontakt, uppskattning, gemenskap. Bekräftelse....!!
Utifrån vad jag skrev först i inlägget är det värt att tänka lite på, tycker jag.
Jag vill redan läsa boken en gång till, fastän jag inte ens läst ut den än.

Den här veckan har gått så fort. Swish bara. Helgen kvar. Kan vara de bästa dagarna. Om några dagar är bättre än andra? Varje dag blir ju vad man gör den till!
Vila, tillsammans tid. Fina stunder. Jag längtar redan tills det blir Dag igen. Tills jag får krama om er. Höra er berätta om någon av era tankar. Se er greja och göra på ert alldeles eget sätt. Dela er glädje för något. Kanske besvara en fråga eller förklara varför någonting är just som det är. Skapa något tillsammans.

Det är mörkt ute och tusen lampor lyser upp som små stjärnor som fallit ner. Jag har så mycket jag skulle vilja skriva om. Så många ämnen att fundera över. Så många böcker att läsa. Så mycket mer jag vill veta om.

Det svåraste med att vara förälder borde vara att man måste ta farväl. Det svåraste är rädslan och oron. Det svårare att det bara är ett lån...

Att leva med barn, att vara mamma och förälder och bonusmamma. Det är så svårt och så upplyftande underbart på samma gång. Att vara rättvis. Att planera och se efter. Att släppa och hålla kvar. Att finnas till och låta vara, uppmuntra och stötta eller hålla tillbaka ibland. Att dela sitt liv, sin tillvaro och hela sitt hjärta. Det är storslaget!!
Men att bara vara del av hälften, att bara se och veta av halva av något gör det hela så mycket trixigare, för tänk om det fanns sätt aty förbinda och länka samman två sidor som gör en helhet. Alla behöver känna sig hela. Det är ansträngande att dela upp, separera och göra skillnad på allt.. Tänk att överlappa det som är delat, så att det gick hålla ihop...

Nu börjar huvudet bli riktigt trött. Har massor jag vill göra. Många skapande kreativa tankar. Spännande och upplyftande. Jag har målat i veckan. Byggt till och med. Nu är det härligt små pyssel kvar. Måtte det bli så bra som tanken är! Jag vill skapa, jag vill ge, jag vill dela!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards