Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Älskade du <3

Av Johanna Widoff - 27 november 2013 05:55

Från första stund med mitt hjärta i din hand. Ett stadigt tag med varma små händer runt mitt finger. Din ljuvliga doft, små underbara fötter och strålande bruna ögon. Från första stund så högt och innerligt älskad. Efterlängtad, välkomnad.

Älskade du. Så många gånger jag försökt ge ord, beskriva och anteckna, livets små mirakel och hela himlens kärlek. Hur stjärnor lyser i dina ögon och ängla klockor klingar i ditt skratt. Hur ett barns nyfikna visdom sträcker genom tid och rum.
Hur ett mamma hjärta växer och går i bitar, allt på samma gång, bultar av glädjande kärlek, men värker av oro och rädslor.

Älskade du. Med en blick, ett ord. Med ditt skratt och den strålande person som du är, berör du. Vackra barn, älskade du.
Jag är så glad att du med sådan självsäkerhet känner dig älskad och vet att du är den vi alla är rädd om.
Jag är så stolt över all den trygghet och glädje som du utstrålar, att genom din försiktighet skiner styrka. Att dina handlingar osar kärlek och generositet.

Mamma hjärtat bubblar och svämmar över när du kastar dig om halsen på mig och borrar in dig tätt intill.. När tänderna ska borstas, när du skulle klä dig, eller andra stunder du bara vill vara extra nära.
När du morgon eller kväll ser mig djupt i ögonen och stryker min kind så ömt med din mjuka hand, och säger med sådan röst, precis som jag nästan sagt till dig, Hur mycket du älskar mig, eller hur jag är din bästa mamma som Du kan ha, eller så plockar du ihop andra små fina ord, som bara kan bli så fint som när du säger det.

Alla sångtexter som så vackert beskriver sådan kärlek, sådan vilja att beskydda... Detär svårt att ge ord, till något av livets allra största!

Felicia, Du är den vackraste jag vet! All den glädje jag får dela med dig, känna för dig, lyser starkare än solen. All den kärleken når högre och längre än himlens alla stjärnor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards