Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

julstjärnor fyllda glas och reflektion

Av Johanna Widoff - 29 november 2013 02:34

Julstjärnor lyser i våra fönster. Röda tomtar, snögubbslyktor, listor, pynt, skinka, must och choklad, snören, papper och paket... Snart börjar årets sista månad och nedräkningen mot julen. Omladdning och ytterligare nedräkning, för infirande av nya året, eller firande av gångna årets slut.?

Är glaset halvfullt eller halvtomt? Kanske kunde vi vara glada, tacksamma rentav, över att ens ha ett glas, med möjligheten att fylla eller tömma i den mån och utsträckning vi själva behagar.
Vad har du lärt dig under det gångna året? Vad har du bidragit med? Vilka har du berört?
Hur skulle du beskriva ditt år och vad vill du göra av det kommande?
"Sikta mot månen, missar du, landar du ändå bland stjärnorna!"

Man behöver inte djup analysera, men reflektion är bra! Lära känna sina styrkor och svagheter, ta reda på rädslor och finna acceptans. Vara i känslan, släppa den och gå vidare. Utveckla sina styrkor och bearbeta det man känner sig mogen för. Ta nya steg, finna nya stigar.


Jag har haft ett bra år. Ett starkt år. Jag har också varit svag, skör, med tvivel, tårar och som det känts, livets orättvisor. I år har jag lärt känna mig själv än mer, jobbat med svagheter, med styrkor. Funnit acceptans, funnit mycket glädje. Varit upprymd av tacksamhet.
I år har jag gjort val, tagit ställning. Tagit ansvar, prioriterat.
Fullgjort utbildningen. Fått jobb. Jobbat och utvecklats, i såväl tankar som säkerhet och kunskaper.
Så mycket, så lite, och ändå så mycket mer!


Jag ger inga löften. Men jag sätter upp mål! Jag fortsätter drömma, hoppas och längta!
Det kommande året vill jag fortsätta utvecklas, göra bra prioriteringar och hålla en positivt inställning till livet. Jag vill se på andra, med godhet och ett leende, ge det till de som inte har (ett leende).
Jag vill utveckla mina intressen och skapa nya möten, umgås mer socialt!

Det skulle göra mig gott att hålla fast vid träning och hälsotänk, breda ut detta ytterligare.
Skulle också mycket gärna hålla fast vid skrivandet, jobbandet och överväga de olika möjligheterna till en ny studieperiod och vad det kan leda till. Inom vilket eller vilka områden står också kvar för övervägande.
Jag vill våga mer, säga ja, prova nya saker. Även säga nej, när jag varken vill eller orkar. Vara ärlig med mig själv, lyssna på hjärtat.


Resor, KÄRLEK, möjligheter, närhet, FAMILJEN, jaget. Träning, vila, böcker och läsning, gemenskap, SKRATT, solsken och regn. Med utbredda vingar och fötterna på marken.
Mitt i livet, i närvaro!

Berätta varje dag för dig själv, Hur fantastiskt vacker du är!! Ibland kan det vara svårt att tro på, säg det ändå och väx i vetskapen om det.

Jag älskar foton och bilder. Jag älskar minnen och tanken på förevigande... Jag älskar beskrivande ord och känslobilder. Jag skulle kunna bildbomba allt(id). Men lägger band på mig, stannar upp och njuter i stunden. Fotar mindre ibland. Sparar i hjärtat.
Skulle kunna klä väggar i foton, göra bokhyllor med album. Titta. Le. Minnas och återuppleva. Vill dessutom gärna dela med mig, belysa de små skönheterna i livet. Glädjen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards