Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

när känslorna flyger och våren kommer (ja men snart i alla fall!)

Av Johanna Widoff - 14 februari 2014 01:24

Det finns gånger då livet är extra turbulent. Gånger då känslorna tar över, när allt bara rinner över... Acceptera känslorna, Alla känslor är känslor, ingen bättre än någon annan, även om man kanske hellre stannar längre i vissa sinnestillstånd.

En text hemma väntar på att publiceras, den kommer. Nu bjuder jag i alla fall på lite bilder.. Jag tycker om bilder!

Jag ser, jag känner, jag vet. Jag vill bära det onda för dig, jag vill byta dina tankar och ge dig styrka, vara stark för dig. Jag vill finnas, vara och lyfta upp dig. Du ska sväva, leka, skratta! Du ska leva i drömmar och uppfyllas av glädje och härligt bubblande påhitt. Jag vill se dig dansa, så som bara du kan! Jag vill höra dina tankar och lyssna till dina funderingar om livet.
kloka, vackra, modiga flicka. Jag älskar dig så högt, om du bara visste hur mycket jag håller av dig!
Men jag vet att det är svårt. Det är orättvist och många gånger bara vill och orkar man inte.
Det är okej. Det blir bra. Jag stannar kvar. För dig. Jag kan falla och hålla ihop, det kan vi göra båda två. Jag lovar att inte gå, Du ska flyga, högt som få!


I måndags var jag in till Gävle och skrev förar provet. Jag har varit och känt mig ovanligt konstigt lugn. Funnit styrkor och balans i mig själv. Kärlek ger!
Idag (torsdag) körde jag. Tack och tack alla fantastiskt härliga personer på Lenas körskola!!! Ni är underbara och så otroligt bra på det ni gör!!
Här spelade nerverna ordentligt , men genom tillit och pepp, den trygghet som ni ger och alla råd under utbildningen, så klarade jag det! Sen är jag ju bra på att köra bil, och det är tackvare Daniel också som kört och bråkat med mig tidigare! ;-) (hade inte gjort något om man efter fullgjord utbildning fick ta med bilen, riktigt mysig att köra! Så nu letas det för fullt)
DEN KÄNSLAN!!!!

Skönt att vara tillbaka på jobbet också :-) trivs riktigt bra med nätterna och har längtat tillbaka under utbildningen, även om jag samtidigt vill hem och kramas :-p jag som alltid ska ha två känslor samtidigt...


Det är verkligen underbart hur människor påverkar varandra (positivt), vänner, bekanta, kollegor, familj, våra barn, respektive, föräldrar, .... Uppskattning, gemenskap, trygghet, glädje, tillit, kärlek, ... Att behövas, att dela något, skratta med någon, att bidra, utvecklas, lära. Att ge!


En kram är en underbar gåva som kan säga och förmedla så mycket! En storlek passar alla och värmer gott även efteråt, så kramas mer!!!


I am Beautiful in every single way... Show yourself thé same Love you show your friends!! <3

Thé first sign. And the birds are singing so Lovely

Wiiihooo, I did it and I'm proud of it!!! Yey me! :-D

Love you to thé moon and back again! <3

With a heart of gold.
Om jag kunde plocka en stjärna för varje gång du får mig att le, skulle hela vintergatan ligga i min famn <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards