Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Njut, just nu. Lev, varje stund.

Av Johanna Widoff - 2 april 2014 00:45

Familjen är och kommer alltid vara min kärna, det där största och viktigaste. Vördnad, tacksamhet, kärlek, glädje, samhörighet, gemenskap, trygghet, respekt, utveckling, tilltro... Det allra största.

Tid tillsammans, bara vara i stunden.
Tänker tillbaka, minns. Lärdomar, glädje, värme och nya kunskaper. Hur vi formas, skapar och blir.
Känner, finns och är i stunden just nu. Njuter, växer, drömmer Och vill.
Ser framåt, planerar, önskar och drömmer, om allt det vackra vi kan skapa att komma.

Imorgon väntas svar och beslut. Det är både läskigt och spännande!

Pyssel, bakning och skapande ska komma att få ta lite mer plats igen känner jag! Det saknas efter en lugnare period med sådant. Trädgården ska få nytt liv, balkongen piffas, påsken pysslas... ;-) Massor av inspiration!


Idag blev det promenad och yoga. Känner av lite i hals och kroppen, så lyssna, kurera och komma igen. Längtar ut och springa! Längtar till att kära lite mera styrka!
Så länge promenader och yoga, men det är väldigt skönt och bra det med!!

Så blir det bilder och små ord... Jag gillar ju det!

Don't dream your LIFE
Live your Dreams!

Solsken. Skog. Skatt.

roadtrip!!!

Skönhet i det enkla. Storslagenhet i det lilla.

Det fantastiskt otroliga, i att få vara din mamma!

Härlig kvällspromenad i vårsolen med både spring och skratt. Världens bästa sällskap <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards