Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Frustrerande förkylning !?

Av Johanna Widoff - 6 april 2012 21:00

Frustrerande förkylning!

Eller förkylning som gör mig frustrerad.

Eller frustrerad på grund av förkylning...!?


Idag har jag varit jätte jobbig mot älsklingen - stackars han! haha Jag har retats och knuffats och bråkats och små tjatat och bara varit sådär jävlig! När han har kommenterat har det gått kanske fem sekunder innan jag varit på honom igen, alltså sagt åt så att han skrattat åt mig för att jag är så söt och rolig när jag får mina infall - för då gäller det verkligen ALLT också!

Men ska man så ska det vara ordentligt! Jag måste väl också kunna få vara lite knäpp.. Vi är ju lite olika, när det gäller ordning och reda och lite andra saker också.. Men just nu, när lägenheten ändå känns så knas och vi bara går och väntar på att flytta blir det lite extra, plus då förkylningen och bara för att jag fick ha honom hemma idag <3 Tur vi kan skratta åt det i alla fall och tycker om att bråk retas sådär busigt med varandra...

Snart har vi bott ihop i sju år! Det är inte så lite, då känner man varandra ganska grundligt!


Har på något sätt som kliat i kroppen på mig av någon anledning, jag har velat en massa, men inte riktigt vetat vad... eller hur... eller när... elller.. Vi gick en mysig promenad, har lagat mousse tillsammans till imorgon och bara myst. Felicia har plockat och donat, hoppat i sängen, hoppat på pappa, gosat och dansat.. Bara mys! <3


Nu på kvällen har jag bakat mina havrekakor med choklad, mums mums! Ska få svalna lite sen in i frysen (godare sen!) Blev så choklad sugen men tycker att de mesta man köper ät för bitter (mörk) eller sliskig (ljus)...


Det var någonting annat jag hade tänkt skriva om också... men jag skrattade så åt min söta älskling som fastnade lite kul i sitt spel o sen glömde jag ^^ Nu ska jag pyssla och dricka mitt te innan det blir sängen.


Här kommer lite bilder från igår..





Carmigaste och goaste påskgumman som finns! <3

     

 
 
Karin - FitnessochHälsa

Karin - FitnessochHälsa

7 april 2012 17:46

Vilken söt liten påskkärring!
Kul att du gillar min blogg! =)

http://fitnessochhalsa.blogspot.com

 
Mikaela - Välkommen hem till oss

Mikaela - Välkommen hem till oss

9 april 2012 16:11

SV: Tack snälla, kul att du gillar mitt pyssel :)
Vilken charmig påskkärring ni har ;)

http://valkommenhemtilloss.blogg.se

 
Ingen bild

Amanda

15 april 2012 19:37

Vad kul det var att ses i fredags! Hoppas det blir snart igen! :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards