Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 10 juli 2012

Av Johanna Widoff - 10 juli 2012 22:18

Jag vet inte var jag ska börja... Klockan är mycket, jag är trött egentligen, men har inte skrivit på länge och känner ändå någonstans att jag vill få ur mig några rader.


Våra små söt hjärtan sover gott, hemma, i sina egna sängar. Men när det är olika, när det är annat, och när man är lite uppspelt, som man gärna är på sommaren, med ljuset, efter semestern och så vidare så tar det en stund att varva ner ibland. Speciellt också när det är så mycket bus man behöver hitta på sådär lagom till att man ska sova..


Borta bra och hemma regnar det mest, eller? ;-p Hade gärna stannat någon dag till, Felicia längtade hem till sitt gula hus, till sina saker, till att titta på film, till hundarna! Hundarna längtade vi nog efter alla, och hundarna efter oss för vilken fart det blev när dem kom hem! <3 Våra fina fina hundar! Och jo, det är skönt att komma hem, samtidigt som det är skönt att vara borta också, mysigt!

Bo i stuga är verkligen charmigt, hur charmigt som helst! Jag gillar till och med när det är lite "gammalt och rustikt". Tänker tillbaka på våra sommrar på Öland och vet att vi bara måste åka dit någon sommar längre fram!

Jag gillar att det är litet, att man är nära varandra, jag tycker om när man lyckas hitta sådär härligt braiga campingar som passar familjen, variationen, det nya.. Äventyret i sig att inte vara hemma och upptäcka nya platser.


Första semester veckan har varit, ja, faktiskt, hur bra som helst! :-D Vi har lyckats undvika de värsta skurarna på något fantastiskt sätt och fått njuta av solsken, bad, äventyr, utflykter, lata dagar, mysiga kvällar, bus, skoj, glass, promenader och jag vet inte allt.


Önskan för i år var mycket bad och det var vad som stod på "schemat", det var också vad vi fick till allas glädje. Både i sjöar på olika badplatser och på Skaras sommarland. Vi hade införskaffat våtdräkter och ett litet "halv tält" (typ "UV skydd"/regnskydd) vilka båda var bra investeringar! Sen var det full fart och massa skoj!

Resan ner var ganska lång, med med något litet stopp för mat intag och så gick det bra. Vi är otroligt stolta över våra duktia tjejer som verklgien är helt fantastiska och sköter sig så bra! Det blev en rolig och mysig resa, även om det så klart inte alltid är roligt att sitta länge i bilen. 

Hem resan delade vi upp lite genom att stanna över på en camping strax utanför Örebro på vägen hem.


Nu bjuder jag på lite bilder från senaste dagarna, skriva mer får jag göra en annan dag!



 <3 Lilla blötdjuret som plaskar och simmar <3 Solstrålen som busar i gräset med mamma <3

 


Med dig i mitt liv är jag lycklig

Min fina älskling


På äventyr i skogen bland varg grottor, troll och små skogs feer..

Och små djur som äter lunch


 



Hungriga vänner och annat fint





   


I mammas famn <3 I mammas hjärta <3

Min Älskade lilla skatt


 


Skönhet i de små sakerna

   



Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards