Familia Omnia Mea

Direktlänk till inlägg 18 mars 2014

Att våga känna

Av Johanna Widoff - 18 mars 2014 23:54

Stanna upp och känn efter, Hur känns det, just nu? Hur känns det i kroppen, hur känner jag mig precis nu? Hur mår jag, känn efter!

Jag tror att "hur mår du" idag sällan får ett alldeles ärligt svar. Inte för att man alltid ljuger, men för att man inte alltid själv vågar eller tagit sig tid till att känna efter, på riktigt. Vågar du känna efter hur du mår? Vågar och vet du hur du ska göra för att må på ett annat sätt, i de fall Du inte är tillfreds?

Efter nattjobb får jag inte alltid riktigt ihop tillräckligt med sov timmar, det sliter på kroppen och på hur jag mår mentalt. Idag valde jag att låta mig somna med Felicia före en natt till. Ställde klockan för att kunna slappna av och sov ungefär en timme. Hade tänkt yoga, hade tänkt fixa lite. Men jag kände att den extra Lilla sömn jag kunde få var värd mer, för hur jag mår.

Jag tror det är jätte viktigt att vi lär känna oss själva ordentligt och lär oss ta hand om oss själva bättre, att vi med omtanke och kärlek ger och ser till att vi får mer av det vi behöver. Framförallt kanske när det kommer till vila, sömn och avkoppling mot vardagens många gånger stressiga tempo.


Igår provade jag ett nytt yoga program, idag ett styrkepass, super härligt med båda delar! Felicia sken upp när jag kom till dagis och ville sedan leka ute en stund. Frisk luft. En promenad blev det också, skönt och mysigt tillsammans.

Det är så bekvämt med bil. Hur mycket jag än älskar promenader och inte skulle byta bort de någonsin!! Så är det så bekvämt, tidssparande och skönt.. Hade varit i alla fall. Idag när jag var trött, efter ha handlingen när kassarna skulle bäras hem och benen också var lite trötta. Men då var det också desto mysigare att efter maten bädda ner oss i soffan och kramas.


Läser i natt en ny bok som väntat i hyllan, Munken som sålde sin Ferrari. Robin Sharma. "en berättelse om att uppfylla sina drömmar och förverkliga sig själv".
Älskar sådana slags böcker och läser de gärna. Alltid roligt med tips så delar självklart med mig jag med ;-)


Nu är jag i alla fall bokad på intro på en avdelning här på sjukhuset. Oftast sitter jag vak, vilket jag trivs med! Men det känns bra att bredda lite så det ska bli roligt!


Nu har jag svamlat färdigt... För stunden ;-p

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Widoff - 22 februari 2017 05:31

Hallå där ute. Jag kan inte sova. Jag vill och tänker så myckey. Här ekar det tyst. Jag saknar att skriva men ibland går luften ur. Motivationen tryter och jag saknar mening. Ja, i perioder är det tungt, mera grått och ingenting går ihop, alls, kan...

Av Johanna Widoff - 18 maj 2016 11:20

  Jag har tappat bort orden och inte skrivit nästan någonting alls på väldigt (för mig) länge. Jag saknar det. Jag älskar att skriva av så många anledningar och det är en av mina drömmar.   Världen är en stressig plats, nya val som ska fattas ö...

Av Johanna Widoff - 26 november 2015 22:41

När mina barn är ledsna, eller har ont, då blöder mitt hjärta. När det känns som att det onda de bär på gör dem tysta och ledsna och berövar dem glädjen som jag önskar dem, då gör det ont i hela mig. När jag känner att de brottas med känslor och t...

Av Johanna Widoff - 16 augusti 2015 23:56

När sommaren är slut och allting börjar om... När ljuset (och värmen falnar, för mörker och svala vindar... Jag välkomnar höstens friska luft, klara färger och varma filtar. (även om det för stunden verkar som att sommaren bestämt sig för att stann...

Av Johanna Widoff - 12 maj 2015 10:59

Alla mammor och bonusmammor, alla halva- och nya familjer. Alla barn med två hem. Alla barn med många vuxna omkring sig. Pappor mammor, extra vuxna, föräldrar, plast, "låtsas" (!?), bonus... Vad vi än kallar oss, så är vi här, där, av någon anledning...

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards