Familia Omnia Mea

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Johanna Widoff - 4 december 2013 06:37

När alla ord man fattat bara försvinner... När man vill så mycket men tiden inte räcker till.

Jag vill jobba, utvecklas, förverkliga sig själv, bidra, vara behövd.
Jag vill vara Mamma (bonus-), förälder, med värme och kärlek, i närvaro, på äventyr. Med stöttning och uppmuntran, finnas till och stå vid sidan, hålla om, men inte för hårt.
Med starka rötter och hemmets trygghet, med friheten i vinden under vingarna och himlens alla möjligheter.

Jag vill älska och älskas, vara nära, skratta, mötas, diskutera, lära, nära...
Jag vill skapa och följa kreativitetens vågor, i färg och form, hårt och mjukt låta formas och växa fram.


Kan slukas av böcker och fastna i en annan värld. Får nog och vill inte ha någon annans ord, när mina egna far runt så mycket själv i virvlar och krumbukter.

Att först fånga orden likt en vacker melodi, för att sedan fastna i tystnaden. Drömmen om orden som en fängslande bild, en bokstaverad symfoni, balanserad smaksensation! Vill måla med mina ord, komponera! Vill smaksätta och beröra, likt en stilla bris, som en öm beröring. Stormande, men inte framfusigt, väcka någonting, och stilla...

Nu gryr snart en ny dag. Välkommen

Angel <3

Presentation


Öppna ditt hjärta och följ dina drömmar!


Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards